Fly away......

Goedemorgen lieve luitjes,

Kennen jullie dat liedje van John Denver, Fly away?
Prachtig lied en waar ik aan moet denken als ik deze luchtballon zo voorbij zie zweven

Het landschap heb ik geschilderd. Ik heb de smaak te pakken haha!!


De MDF luchtballon is van Let's Get Bizzee. Deze en ook het canvas (30 x 40 cm) heb ik eerst bewerkt met gesso. Daarna ben ik met structuurpasta en het maskstencil Fantasy Cirkels en Alfabet maskstencils van CraftEmotions aan de slag gegaan. 

Ook op het canvas ben ik met de structuurpasta gaan spelen en heb met de pasta de wolken, de bergen en de onderwaterbeleving gecreĆ«erd. 

 Met katoenen lappen, jute touw en Pretex geprobeerd wat meer 3D te creĆ«eren onderaan de bergen en aan de horizon. 
Voor een extra dimensie heb ik de 3D Balls, medium en large, en microbeads gebruikt. Echt supergaaf lichtgewicht materiaal, welke dus uiterst geschikt zijn voor op je kaarten.

De luchtballon heb ik gesprayd en geschilderd met Koper Metallic van Creall en daarna weer wat weggepoetst met een snoetenpoetser doekje.

Voor het landschap heb ik de Creal Top deco-, Metallic- en Parelmoerverven gebruikt, zwarte gesso van Dutch Doobadoo en voor extra diepte de Psst sprays van Kippers:
  • Lucht: Blauw en Wit parelmoer
  • Water: Creall Blauwgroen parelmoer en Antiekgoud Metallic, Psst spray Turquoise en Antiekgoud
  • Bergen: Creall Bruin en Zwarte gesso
  • Zonsondergang: Creall Geel en Oranje Parelmoer en Top Deco Rusty red.
Op het mandje heb ik ook structuurpasta gedaan en gekleurd met bruin en antiekgoud.

Voor de afwerking twee stukjes visnet.

Dit is een workshop die je bij interesse kunt volgen bij mij thuis. Klik hier om je direct in de webshop op te geven, workshop Mixed Media.

En dan volgen hieronder nog wat detailfoto's: 



Even voor jullie beleving hahah!! Een heerlijk deuntje!!



Gezellig dat jullie weer langs zijn gekomen en hopelijk heb ik jullie inspireren om toch echt eens een keertje met Mixed Media aan de slag te gaan, als je dat nog niet doet. Of anders een workshop te komen volgen.

Fijne dag!!
Liefs, Nicole

Gebruikte materialen verkrijgbbaar bij CraftAddiction:

                          



Reacties

  1. Adem benemend mooi Nicole, ik zit zo te genieten en ik heb al eerder gezegd
    dat een workshop bij jou helemaal te gek zal zijn! Je beschrijving is weer top!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat neem je ons fantastisch mee op reis Nicole, schitterend landschap heb je getoverd met al die voor mij zo onbekene materialen! 't Is dat ik enorm hoogtevrees heb anders stapte ik zo in het mandje van je gave ballon *lol*!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw! Dit is naast de afstand, voor mij te hoog gegrepen...Ongelofelijk, dat jij dat zo kunt. Kunstacademie gedaan?
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superbe tableau, merci pour les explications.
    Cordialement
    Evy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Helemaal super dat je mijn blog bezocht hebt en ook helemaal geweldig om je reactie te lezen. THANKS!! XOXO Nicole

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions