Mannendoosje freedom ...

Goedemorgen lieve luitjes,

Vandaag weer een houten doosje wat ik in Mixed Media stijl heb gepimpt.


Op dit houten kistje Ovaal ging ik aan de slag met het maskstencil Ruit van CraftEmotions (deze komt eerdaags binnen) en de structuurpasta van Dutch Doobadoo.
Toen ben ik gaan sprayen met de Mixed Media Ink Spray van CraftEmotions, kleur Mint.

Daarna ben ik het gaan opbouwen met houten ornamenten van CraftEmotions (Tandwielen, Gereedschap, Cijfers). Tevens ook een metalen hangslotje, moeren, spoeltje, en een kapot gloeilampje(dit plakte ik vast toen alles helemaal klaar was) verwerkt.
Deze materialen heb ik eerst in de gesso van Creall gezet en daarna opgeplakt met Tacky glue en Gel Medium.

Daarna de 3D Balls Small en Medium rondom en her en der geplakt met de Gel Medium.

Gesprayd met de Mixed Media Ink Spray van CraftEmotions, kleur Sepia
Dit is een hele gave kleur welke gelijk al het idee van roest geeft.

Om het roesteffect te vergroten gebruikte ik de Rusty Powder van Powertex.
Ik maakte een papje met een beetje 3D SandRusty Powder en Gel Medium.
Met een kwast smeerde ik het papje daar waar ik het wil hebben.
Toen dat klaar was heb ik hier en daar nog wat losse poeder gestrooid.

Daarna sprayde ik op mijn creatie met een mix van water en azijn in een lege spraybottle.
Dit heb ik laten drogen en daarna nog een aantal keer herhaald.

Uiteindelijk 24 uur alles aan de lucht laten drogen.

Supergaaf effect die roest!! Ik ben fan!


Om het geheel nog stoerder te maken heb ik met een nieuwe stempel van de Clearstempelset Rustic Art, Weird Science 1 van CraftEmotions gestempeld.


In het doosje stempelde ik de hele tekst " freedom".


Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren.
Gezellig dat je een kijkje bent komen nemen.

Fijne dag!
Liefs, Nicole

                       


Reacties

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions