Mixed Media Kerstster CraftEmotions ...


Goedemorgen lieve luitjes,

Op deze mooie nazomerse dag een 3D kerstster van CraftEmotions gestanst uit wit linnenkarton.
De ster is 23 cm groot.

Ik heb er een mixed media project van gemaakt, waarbij ik gebruik gemaakt heb van allerlei producten van CraftEmotions, diverse dies ( 115633/0222, /0219, /0819, /0818, /0217, /0426, /0833), stempel (130501/1812 Ho ho ho), dubbelzijdige tape, houten ornamenten (811500/0192 deurtje) ink sprays (kleuren mint, royal blue en mother of pearl voor de "dag"versie en voor de "nacht"versie gebruikte ik de Pearl Green).

De 3D Kerster bestaat uit de basis om één punt te maken die je dus meerdere keren kunt stanzen en ze vervolgens aan elkaar kunt plakken zodat je een 5, 6 puntige of hoeveel punten je wilt kerstster krijgt.
Ik heb hiervoor de Extra Sticky Tacky tape 3 mm gebruikt.
Dan heb je nog twee losse stanzen waarmee je sterren in je punt kunt stanzen.
Je kunt deze losse stanzen er dus ook uit laten en dan maak je een dichte ster.
Voor deze ster heb ik 1 "sterren" stans gebruikt, zodat ik dus een dichte versie en aan de andere kant een open versie met sterren kreeg.

Voor de witte kerstster gebruikte ik de witte gesso en structuurpastavan Dutch Doobadoo om daar het uitgestanste alfabet van CraftEmotions in te leggen om zo weer eens andere structuur te creeeren.

Het filmstripje is van Crealies, maar hoe leuk dat CraftEmotions nu zelf ook een filmstrip stansmal heeft.


Voor de nachtversie van deze 3D kerster ( dit is dus de andere kant van de witte ster) heb ik het witte linnenkarton een zwart jasje gegeven met de zwarte gesso van Dutch Doobadoo.
De uitgestanste vormen, huisje, bomen etc heb ik uit zwart linnenksrton gestanst..

Op kleur gebracht met de Ink Spray van CraftEmotions, kleur Pearl Green, en de Koper en Goud Gilding Wax van Coosa Crafts.



Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren met de hele mooie en gave 3D kerstster stansmal van CraftEmotions.

Geniet nog van deze mooie dagen!
Liefs, Nicole

Gebruikte materialen verkrijgbaar in mijn webshop CraftAddiction:

Witte kerstster:

           
  
   
 
  
  
    



  






Reacties

Een reactie posten

Helemaal super dat je mijn blog bezocht hebt en ook helemaal geweldig om je reactie te lezen. THANKS!! XOXO Nicole

Populaire posts van deze blog

Nellie 's Press Boss Machine

Bingogrid @ Time for Magnolia Challenge

With lots of Love!!!

Reminder Moodboard Challenge April @CraftAddiction

WooHoo We're Celebrating at Addicted to Stamps Challenge

Bloghop Sennelier

Vlinder Craftemotions

Nieuwe Mixed Media collectie Dutch Doobadoo

Mixed Media canvas gemaakt speciaal voor Craft Emotions